Elu on seiklus! Elu on nautimiseks!

teisipäev, 4. oktoober 2016

First week & 3-day trip

Aloha!

Alustame natukene kurvemalt seekord. Nimelt ma olen siin natukene tõbiseks jäänud. Liigub siin mingisugune külmetus viirus ringi ja no ma sain ka külge selle omale. Ehk mul on nohu ja kurk on valus. Õnneks võtsin kodust rohud kaasa, seega saab paari päevaga hakkama.

Aga nüüd siis põhiteema juurde. Nimelt esimene nädal koolis ja kreisi nädala lõpp.

ESN tegi meile niiöelda welcome week-i, milles iga päev on mingisugune üritus, kokkusaamine, tutvumine, pidu või midagi taolist. Esmaspäeval oli movie night. Nagu nimigi ütleb saadakse kokku ja vaadatakse filmi. Filmi saime ise valida ja hääletada. Lounge kus me oleme on väga muhe ja korralik. Just atmosfäär teeb asja mõnusaks, pluss kaader on ka seal väga viisakas ja sõbralik meie suhtes. Filmiks oli "Yes man!" Jim Carryega peaosas. Muidugi filmi näinud, aga naljakas on see mees igal ajal. Jagati ka koha poolt popcorni. Joogid pidime muidugi ise ostma. Sellest hoolimata läks asi käest ära ja õhtu lõppes kell 7 hommikul, kuid kell 8.30 pidin koolis olema. Raske teine päev nädalas. Kusjuures filmiõhtud toimuvad iga esmaspäev, seega vähemalt on tegevust. See nädal oli "Eurotrip".

Teisipäeva õhtul oli rahulik istumine Godfather-i baaris, kus me kohtusime oma Buddy systemi sõpradega. Ehk kohalik ESN liige kes määrati mulle sõbraks, kellest saab alati midagi küsida või abi paluda. Muidugi tutvusin ka teiste Erasmuse liikmetega. Õhtu lõppes varakult, lihtsalt tahtsin magada.

Kolmapäeviti on siin riigis mingisugune püha päev, sest lõunast pannakse poed kinni ja minnakse koju või kuhu iganes. Samuti toimuvad nädala suurimad peod kolmapäeviti. Meile eraldi mõeldud klubi on Ithaki, mis asub vanalinnas ja on väga korralik koht. Iga nädal peaks olema erineva teemaga üritus. Seekord oli Welcome party ja see nädal on Tomorrowland. Kuna eelmistest õhtutest olin jube väsinud, siis seal ma kaua ei olnud ja läksime grupiga sööma ning suundusime koju.

Kuna reedel oli vaja varakult bussi peale ronida, siis neljapäev sai hommikul välja puhatud, sest kool hakkab alles kell 6 õhtul, ja õhtul koju tuduma mindud. Neljapäevaseks ürituseks oli keele õpetamine ühelt tudengilt teisele, aga see oli kella 7-st, kuid ma olin 8-ni koolis, siis ma ei oleks mitte mingi valemiga sinna minna saanud.

Koolist nii palju, et tunnid on huvitavad ja õpetlikud, sest siin ei ole kindlat graafikut, vaid minnakse teemaga edasi, siis kui kõik on aru saanud. Õpetamine toimub rahulikult ja sügavalt ehk ei kiirustata teemades üle ja ei jäeta tähtsaid asju vahele. Paar raskemalt asja on ka muidugi - pean arvutis joonestama mootori, kuid nad kasutavad teist programmi mida me harjunud oleme kasutama, seega pean sellega kõigepealt sõbraks saama ja siis saab edasi vaatama hakata. Aja tunnetus siin riigis on muidugi teisel tasemel, sest iga tund hakkab graafikust 10 min hiljem ja mitte keegi ei pilguta silma. Ja muidugi lõppeb 5 min varem. Seega üsna lühikesed tunnid on siin. Loengute süsteem on imelik - igat ainet on 3 tundi nädalas, millest kaks loengut on ühel päeval ja siis mõnel teisel päeval on üks üksik tund. Ma ei saa sellest loogikast aru. Igaljuhul on kool üsna okei ja haridus arvestatav. Esimene korrus siin riigis on meie teine korrus, sest esimene korrus on 0 korrus. Korra ajas juhtme kokku, aga nüüd saan aru.

Ja nüüd siis põhi teema juurde. Nimelt reedel alustasin oma 3 päevast trippi riigi lõuna-rannikule. Külastasime suurimaid vaatamisväärsusi, randu ja linnasid/linnaosasid. Õhtuti olid muidugi peod.

Reedel külastasime Kourion Amphitheatre-t ehk vanat vabaõhu teatrit, mida ümbritsesid kunagi villad, mille põrandad olid tehtud mosaiikidest ja kus elasid tähtsamad inimesed. Vaade oli mäe otsast otse merele. Samuti nägime Kuressaare lossi mini koopiat, mis oli minu jaoks mõttetu. Reedese päeva lõuna tegime Lady`s Mile Beach-il, kus tegelesime veesportide ja päevitamisega. Õhtuks liikusime hotelli, mis asus Limassoli linna külje all ja kus oli poolparty avatud baariga. Äfterparty-iks läksime linna klubisse.
Amphiteater
Amphiteater ülevalt koos vaatega
Amphiteater lavalt
Mosaiikpõranda jäänus
Trepp kunnidele
Vaade kunnide majast
Saaremaa lossi koopia
Hotell koos basseini ja prantslasega

Laupäev algas Paphos-el. Koht mis on pankranniku vahel olev rannake, millel on kivimid ja üks suurem kivi, mille otsa sai ronida. Sealt liikusime Kuningate koobastesse (Tombs of the Kings). Koht oli vägev kuna seal oli reaalselt näha neid auke seinas kuhu kunnid olid maetud ja neid käike sai uuritud suure imestusega. Kui eelmine kord käisime Gavo Crecko koopaid uuristamas, siis seekord käisime teisel pool saart kohas nimega Peya Sea Caves. Samasugune, kuid villade piirkonnas ja alla hüpata ei saanud. Seal lähedal oli ka Edro III laevavrakk, mida saime korraks näha. Lõuna oli Coral Bay Beach-il. Samad asjad mis reedesel rannal, ainult teise koha peal ja natukene ilusam rand. Päikese loojudes käisime veel vanas sadama piirkonnas, kus on promenaad, mida ümbritsevad söögikohad. Ühesõnaga turistikas jälle. Asja tegi ilusaks loojuv päike. Õhtune pidu oli samas linnas, kuid rannas ehk meil oli beachparty. Kujutasin hoopis midagi muud ette, seega olin väga pettunud. Põhimõtteliselt oli see nagu Sunset Pärnus, aga halvem variant.

Vaade mägede vahelisele rannale
Puhkamiseks parim koht
Kuningate matmiskamber
Tunnelid matmispaigas
 Peya Sea Caves
 Edro III laev

Tripi lõpu päeval käisime väikeses armsas külas nimega Omodos. Külake ilus ja armas. Kitsad tänavad ja munakivi tee, mille keskel on kirik, annavad sellele külale just selle õige atmosfääri. Söögikohad ja veinirestoranid olid seal ilusad ja hubased. Lõunat einestasime küla kõrtsis, kus pakuti kohalikku sööki. Nende riis ja makaronid on natukene harjumatud, kuid nad teevad mega head liha, millest mõtlemine ajab juba suu vett jooksma. Kõhud täis liikusime uude sadamasse, mis oli täis luksusjahte ja söögikohti. Samuti oli seal filmidest tuttav Miami Beachil oleva promenaadi näide, mille mõlemat poolt teest kaunistasid kõrged palmid. Peale seda koju tagasi.

Näide külast
Munakivid külakeses
 Kiriku ümbrus
Jäätiskokteil küla kohvikus(mega äge anum)
 Promenaad

Kogu nädal oli jube huvitav ja läks jube kiiresti. Nüüd juba uus nädal ja uued tegemised. Olen küll tõbine, kuid usun, et see mind ei takista. Mul on juba parem olla kui seda oli eile. Eilne filmiõhtu oli rahulik. Eile käisin ka IKEA-s kust soetasin omale uue padja ja teki. Ja nii see elu siin läheb. Päev saab ruttu otsa ja samuti saab jube ruttu otsa nädal.

Teie aga olge mõnusad edasi ja ärge ilma pärast muretsega, see läheb mööda!